Saturday, September 15, 2012

~ Bila Nak Kahwin??

nerze on duty ♥ Yu HaHn ♥ at 9/15/2012 11:05:00 PM
Reactions: 

Assalamualaikum 



Sekadar gambar hiasan ^__^


Tadi emak mesej. Nak harapkan anak bertuah dia ni mesej dulu, huh! Bertuah la. Gitu lah anak tak kenang budi. Huuuu -.-''

******************************************************************* 

Emak : Belajo kete sok? Nok kusus nikoh duane? Wat sini ke wat kat nu? [sini : Terengganu, kat nu : Sandakan].

Aku : Kusus doh minggu lepah. Cuti kan sok. [loser! Umur 22 tahun pun takdak lesen lagi. Booo!].

Emak : Oooo, kusus doh. Berape bayaran? Bulan 6 tahun depan ni wat ah d0p? [maksud mak aku, nak kawen-kan aku bulan 6 tahun depan. Ada paham ka anak-anak?]

Aku : 100ya sini. Awal ngat. Dan ke dok?

Emak : Awal nape ea? Deme mintak awal lagi. [Deme/mereka : family Kero]

Aku : Nanti la. Bincang ngan kero ekgi.

Emak : Bincang nape ag?? Blalalala.

Aku : Jangan awal ngat.

Emak : Dok awal doh bulan tu. Abang Mie bulan 12 ni [Abang Mie : aku punye kazen].

Aku : Doh, ikot panda la.



*******************************************************************


Mesej antara ibu dan anak perempuan-nya membicarakan tentang masa hadapan. Ceeewaaahh! Heee. Fully  in bahasa Terengganu. Mohon semua-nya paham oke. Kalau tak, aku tolong translate-kan dalam bahasa Bajau ke bugis ke. Kuikuikui. Berlagak lebih. 


Ommaiiii. Tetiba tak senang duduk bila mak bincang pasal kahwin. Terasa macam muda sangat aku ni nak jadi isteri orang. Wahhh!! Tak caya oke. Dah sedia ke nak jadi bini En.Mohd Khairul cik kak oii?? Errrrr.....   Kau rasa-rasa?



Macam ni pun boleh bang. Hikhikhik.


p/s : Dah boleh kot buat list barang-barang tuk majlis perkahwinan aku nanti. Nak usha belog B2B la. See yaa!  :)


.End.Of.Story.



LOVE 

1 report:

SAYA TAK COMEL, TAPI SAYA CUN.. RAJIN-RAJIN LAH MAI BLOG NI.. OKE, SAYA FAIL BERPANTUN ^__^
 

Love.Pray.Remember Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review